نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده یک چسب بر روی یک سطح نگهدارنده مانند کاغذ ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است. در قیاس با نقاشی، طراحی، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است.
مدیریت اموزشگاه با ۱۰ سال سابقه مدیریت و ۲۰ سال سابقه اموزش در رشته های نقاشی ،معرق، معرق منبت، میناکاری و …می باشد. هدف اکیپ هنری میراث اشاعه هنر نوین و صنایع سنتی اصیل ایرانی می باشد.
آموزشگاه میراث با مجوز رسمی از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به منظور ارتقا و آشنایی با هنر نقاشی در تمام گروه سنی در کلاسهای گروه بندی شده سنی وتمامی تکنیکها، سفالگری و صنایع دستی و صنایع چوب تاسیس گردیده و آماده قبول سفارشات در کلیه موارد آموزشی می باشد.
نقاشی با ساقه گندم
شیوه نقاشی که با ظرافت تمام صورت میگیرد. نقاشی با ساقههای گندم هم ذوق میطلبد و هم حوصله.
این شیوه نقاشی ۲۵۰۰ سال قبل در چین رایج شد و حدود ۶۰ سال پیش، عزیز گندمی، نقاش افغان در چین آن را آموخت برای نخستین بار در افغانستان نقاشی با گندم را آغاز کرد.
چینیها بیشتر پرندهها و گل را نقاشی میکردند، اما نقاشان افغان بیشتر به زیباییهای طبیعت، بناهای تاریخی و چهرههای برجسته سیاسی و تاریخی را به تصویر میکشند.
نقاشی با ساقههای گندم کاری ظریفانه است و ایجاد یک اثر به این سبک به زمان طولانی نیاز دارد.
طراحی به دانش ایجاد یک طرح از تصویری ذهنی، خیالی و یا واقعی گفته میشود. طراحی در معنای تخصصی، مفاهیم و کاربردهای متنوعی را دربر میگیرد، از این رو مانند واژۀ هنر با یک تعریف مشخص نمیتوان تمام جنبههای آن را بیان کرد. طراحی به دانش ایجاد یک طرح از تصویری ذهنی، خیالی و یا واقعی گفته میشود. طراحی در معنای تخصصی، مفاهیم و کاربردهای متنوعی را دربر میگیرد، از این رو مانند واژۀ هنر با یک تعریف مشخص نمیتوان تمام جنبههای آن را بیان کرد.
در هنرهای تجسمی، طراحی یا بهصورت یک اثر مستقل؛ و یا به عنوان پیشطرحی برای یک اثر هنری انجام میگیرد که در این صورت طرح مقدماتی نیز خوانده میشود. طراحی در دو حوزهٔ کلی مطرح میشود: یکی drawing است که شامل برداشتهای شخصی، احساسات فیالبداهه و تجربههای آزاد طراح از موضوعات گوناگون با بیان مستقل و به روشهای متنوع میباشد؛ و دیگری design است که شامل مراحل ترکیب عناصر بصری و فضا بر پایهٔ اصول طرح، برای مخاطبی معین است و جنبهٔ کاربردی دارد، مانند رشتههای طراحی صنعتی، طراحی معماری، طراحی گرافیک و طراحی لباس.
سابقه اولین طراحیها بسیار کهن است. شاید بتوان گفت قدیمیترین طرحها مربوط به دورانی است که بشر درون غارها زندگی میکرده است.نقشهای درون غار لاسکو و آلتامیرا در فرانسه نمونههایی از این قبیل هستند. طراحی مردمان غارنشین با آئین ویژه و به دست افراد معدودی انجام میگرفت. اینطور حدس زده شده که هدف از این نقوش جنبه جادویی برای جلوگیری از سوانح طبیعی و افزایش قدرت در طبیعت بکار میرفته است. ابزار طراحی بشر اولیه بسیار ابتدایی بود و از سوخته چوب همراه با چربی و پیه حیوانات استفاده می کردند.
دیوارنگارهای در غار دوشه واقع در لرستان، حدود هشت هزار سال پیش از میلاد بین سده شانزدهم تا سده نونزدهم اهمیت طراحی در مقایسه با اهمیت رنگ پردازی بحث اصلی هنرمندان غربی بود و بر این مبنا هنر فلورانسی نیکولا پوسن و انگر از هنر ونیزی روبنس و دلاکروا متمایز شد. در شرق دور از گذشته تاکنون مرزی میان نقاشی و طراحی وجود نداشت و قلمو وسیله اصلی هر دو شاخه محسوب میشده است. در ایران پس از اسلام طراحی به عنوان نقشهای برای نگارگری به حساب میآمد و ابتدا طرح را با خطوط بیرنگ بروی کاغذ میکشیدند و سپس به رنگپردازی میپرداختند. در اواخر سده دهم هجری/شانزدهم میلادی طراحی از نگارگری مستقل شد و هنرمندانی مانند رضا عباسی، محمدی و شیخ محمد آن را به کمال رساندند.
ابزارهای طراحی امروزه، اجرای طراحی، محدود به استفاده از ابزارهای سنتی (مداد، زغال و غیره) نیست بلکه روشهای متنوع ترکیب مواد، چسباندن وسایل، استفاده از مواد و ابزار تازه و غیرمتعارف نیز رواج یافته است. علاوه بر این، رایانه، دورنگار، ویدئو و انواع وسایل پیشرفتۀ دیگر نیز امکانات تازهای در این زمینه به وجود آوردهاند. با این همه، آموزش طراحی از مسیر همان ابزارهای سنتی عبور میکند و از این طریق است که طراح قادر به استفادۀ ماهرانه و خلاقانه از ابزارهای تازه میگردد.
طراحی خطی طرحی که فقط با خط رسم شود و سایهروشن یا لکههای رنگی نداشته باشد، طرح خطی نامیده میشود. مهمترین تمرکز در طرحهای خطی، بر خطوط پیرامونی اشیاء است. خطوط در طراحی، نشاندهندۀ حالات عاطفی و روحی، نظم و تفکر هستند.
طراحی نور و سایه (سایهروشن) معمولاً به تغییر درجهٔ سایهها از روشن به تیره در آثار هنری گفته میشود و مهارت هنرمند در استفاده از روش، باعث نمایش صحیح حجم و حالت مدل میشود.
سایه روشن به منظور به تصویر کشیدن شکل و فرم در رابطه با منبع نور در آثار هنری تمدنهای گوناگونی به کار رفته است. اگرچه این روش در تمدنهای اولیه مثل مصر باستان ناشناخته است اما از هنر غرب به ویژه ایتالیا در سدهٔ شانزدهم میلادی سر برآورده است. عوامل بسیار زیادی مانند نسبت بین خود اجزا (نور و سایه)، ارتباط با رنگها، روش توزیع عناصر نور و سایه که ترکیببندی و کیفیت گویای نقاشی را مشخص میکند و همچنین دیدگاههای اجتماعی و فلسفی بر سایه روشنهای کاربردی تأثیر میگذارد. ما میتوانیم شاهد انواع سایهروشنها در آثار هنرمندان برجسته و مشهور باشیم. نور فروزان و تاریکی عمیق در حکاکیهای رامبرانت، عناصر را به تصویر میکشد. در سایه روشنهای جوتو دی بوندونه و میکلآنژ، نور بر تیرگی غلبه دارد. طرحِ هالهای از تیرگیها در اطراف مدل در آثار لئوناردو داوینچی؛ و سایه روشنی که نسبت تیرگی و روشنایی به میزان جذب نور توسط رنگها بستگی دارد در آثار تیسین و جورجونه مشاهده میشود. سایه روشنِ براق، کنتراست بین بخشهای روشن و فضاهای تیره و سایه خوردۀ شدید را میتوان در آثار غیر متداول و شدید کاراواجو مشاهده کرد.
بازیِ نور و سایه شامل هر گونه سوژهای است که میتواند به تصویر کشیده شود که این نه تنها در نمایش صحنههای واقعی و طبیعی کاربرد دارد بلکه برای نمایش و انتقال احساسات، حالات، رویاها، آرزوها و تجارب، امروزه از اهمیت ویژهای برخوردار است.